Ovoce

Čerstvé ovoce, utržené již zralé - je základem. Utrhnuté nezralé sice časem "dozraje" a i když může být sladké, tak obsahuje minimum prospěšných látek, ty se tvoří nejvíce až při dozrávání, pokud je plod stále spojen s matečnou rostlinou. Proto je nejlepší jíst vždy to, co právě dozrává (sezonní plody) a v neomezeném množství - tělo si z živé zralé stravy umí moc dobře vytvářet rezervy na celý rok.

Dá se sem zařadit i kořenová zelenina. Škrob je ovšem primárně určen jako zdroj energie pro rostlinky a tak je zde velmi důležité každé sousto, i šťávy, co nejvíce rozkousat a proslinit - jen tak dojde k potřebnému naštěpení škrobu. Také je důležité, jíst tuto stravu jednodruhově - jinak k naštěpení v ústech nedojde, žaludek se bude zbytečně trápit a nepřijmeme potřebné živiny.

A pak tu máme různé hlízy a jedlé kořeny. Jako například topinambury, jiřiny, světelný kořen a desítky dalších druhů, které si mohou jen tak pro sebe růst a když přijde chuť nebo potřeba, tak se vykopou.

Ač se říká, že ovoce je pro nás takové palivo, je to jediná část jídelníčku, kterou můžeme dlouhodobě vynechat.

Tělo si mnohem výhodněji energii vytvoří ze zeleniny, oříšků a semínek. Najde v nich i vše potřebné.

Za zmínku zde stojí projekt CukrFree.