Časy trávení

Jak už bylo řečeno, není dobré v žaludku míchat více věcí najednou a také je dobré se před každým jídlem do plna napít.

Proto je vhodné dodržovat časy trávení. Jsou jen orientační, každý jedinec má jedinečné tělo a tak je dobré se naučit vnímat své tělo. Také záleží na zralosti a množství stravy.


Čistá voda o pokojové teplotě se vstřebá do patnácti minut, osmotická do pěti minut.

Ovoce se tráví do hodiny, ovocné šťávy do půl hodiny.

Zelenina až dvě hodiny a šťávy hodinu.

Šťávy z travin až dvě hodiny.

Oživené ořechy a semínka až tři hodiny.

Nevhodné kombinace, maso a vařená strava se tělo může pokoušet trávit půl dne i více...


Smyslem vyživování těla je jíst v tu dobu, kdy si samo tělo řekne. Jen je potřeba se ho naučit správně poslouchat.

Konec konců si taky neurčujete např., jak Vám rostou vlasy, ale důvěřuje tělu, že ono to ví a jedná, jak nejlépe umí za daných okolností.


A pokud si říkáš, že po jablku umřeš hlady, než bude další jídlo, tak prostě sněz těch jablek tolik, aby jsi se zasytil ^_^.


Další věcí je tvorba růstového hormonu, který neslouží jen k růstu, ale i k potřebné regeneraci.

Tvoří se přibližně hodinu po usnutí a pouze za podmínky, že už nic netrávíme. A proto si dáme poslední jídlo tak, abychom šli spát s "prázdným žaludkem".